אגרה


אחד מהאזורים עם לא המקום התיירותי ביותר שתוכלו למצוא על שטחה של תת היבשת ההודית, זוהי בלי שום ספק אגרה, לבטח אתה שואל את עצמך ממש ברגע זה, "מה יש לי לחפש באגרה..?" הרי בסופו של דבר מדבר בעוד עיר.

אז לא כך הדבר, אגרה זהו המקום בו תוכלו למצוא את הטאג' מאהל שכבודו במקומות מונח בזכות אחד משבעת פלאי עולם.
כמובן שיש לראות עוד הרבה דברים באגרה פרט לטאג' מאהל, אבל אין ספק ש 95% מאוכלוסיית התיירים ההודיים והחיצונים שמגיעים לאזור, מגיעים בשביל לחזות באחד מהדברים היפים בעולם.

מהו הטאג' מאהל?

זהו אחד מהמבנים שמאפיינים את הודו בצורה הטובה ביותר שיש, מדובר על קבר הקיסר המוגולי שה ג'האן בשביל להנציח את אהבתו לאשתו הפרסייה ארג'ומנד באנו בגום שכונתה בימים ההם מומתאז מהאל (פירוש בעברית גברת הארמון)
הכניסה לטאג' מהאל נכון להיום עולה כ 750 רופי לתייר המגיעים מחוץ הודו, וכ 50 רופי לתושב הודו ואפשר להבין גם למה זה כך.

הסיור שבטאג' מהאל אורך בממוצע כשעתיים עד שלוש, כאשר אפשר להתרשם מהבנייה הארכיטקטורות שבמקום, הגנים, המזרקה המרכזית ופשוט מקום שליו ורגוע באמצע הבלגאן הסואן של הודו.

למידע נוסף אודות הטאג' מהאל באתר ויקפדיה לחץ כאן
לאתר הרשמי של הטאג' מהאל לחץ כאן




ההגעה לאגרה

אל תיבהלו ראשית כל שתגיעו לאגרה, עקרונית המקום אינו מחבב ומקבל בברכה את פניו של התייר, סביר להניח שזה בגלל שתושבי המקום רגילים כבר שנים לראות פרצופי תיירים ברחובות.

ההגעה לגרה במרבית המקרים מתבצעת מניו דלהי בירת הודו, כאשר אלו המגיעים מהדרום יכולים לוותר על ההגעה לדלהי, מדובר אך ורק על אלו שנמצאים ממרכז הודו וצפונה.

אפשרויות ההגעה לאגרה הם נרחבות, כאשר יש תחבורה ציבורית של אוטובוסים ומוניות לאלו שרוצים את הפרטיות, כמובן שאפשרי להגיע לאגרה בעזרת רכבת וכמובן שאפשרי ליהנות גם מנסיעה ברכב שכור שאותו ניתן לקבלת בדלהי - פחות מומלץ לאלו שאינם נסעו בעבר בהודו, הנהיגה שם זה דבר שיכול להיות מסוכן ואפילו מאוד.

free counters