לדאק


אחד מיעדי התיירות היפים ביותר שתוכל למצוא בהודו ויחד עם זאת גם אחד מהמעניינים ביותר זוהי בלי שום ספק "לאדק" המוכרת לרוב המטיילים בשמה "לה" שהינה בירת מחוז לאדק, הנמצאת וממוקמת באזור ג'ומה וקשמיר שבצפון הודו, בין רכס הרי ההימלאיה לבין רכב קרקוראם.


מה שמייחד את לאדק בעיקר זה הגובה הרב שבו היא ממוקמת המתחיל בגובה של 3000 מטרים ועד 6500 מטר בפסגות המושלגות הנמצאות באזור.

אלו המעוניינים להגיע ללאדק באמצעות רכב יכולים לעשות זאת אך ורק בתקופת הקיץ, בין החודשים יוני לאוקטובר, כאשר בשאר ימות השנה הכבישים הבודדים המובילים למחוז סגורים בגלל סופות שלגים ולא שלג הנערם על הכבישים וההרים.
אופציה אחרת שקיימת בשביל להגיע ללאדק זה בטיסה היוצאת מדי מספר פעמים בודדות בשבוע משדה התעופה בניו דלהי בירת הודו, מומלץ מאוד לרכוש את הכרטיסי טיסה ללאדק מוקדם ככל האפשר בגלל ביקושים גבוהים במיוחד במהלך כל השנה ובמיוחד בתקופת הקיץ.

מרבית מתושבי לאדק  עוסקים ועובדים בחקלאות, כאשר ישנם בודדים אשר עובדים בתיירות הן במלונות וגסט האוסים הפרוסים באזור.
מומלץ מאוד לבצע בדיקה של מזג האוויר בטרם מחליטים לעלות ולטייל בלאדק בגלל תנאי מזג האוויר קשים שקיימים במהלך כל השנה, אלו המגיעים בכל זאת יכולים ליהנות מנופים עוצרי נשימה של הרים, פסגות מושלגות וכמובן מדברים הנמצאים באזור לאדק וקשמיר.

free counters