ניו דלהי


אין ספק בכלל שאחת היעדים הקסומים והיפים ביותר בתת היבשת ההודית שחייבים לבקר בה במידה והחלטת להגיע לאזורי מרכז וצפון הודו, זוהי ניו דלהי הקסומה שהינה גם עיר הבירה של הודו בניגוד למה שכולם חושבים שזוהי מומביי - אז זהו שלא.



ניו דלהי משלבת בתוכה מגוון עצום וגדול של צבעים וריחות כמו מרבית הודו, רק שכמובן יש מספר דברים חשובים לדעת בטרם מגיעים ליעד או לחילופין עם אתם כבר ביעד ורוצים לדעת עוד קצת טיפים שיעזרו לכם להסתדר בעיר הגדולה הזו.

לינה ואירוח בניו דלהי

בדלהי תוכלו למצוא מגוון רחב של מלונות, גסט האוסים ומקומות לינה שונים, מרבית מהתרמילאים המגיעים ללון ולהתארח בניו דלהי עושים זאת באזור המיין בזאר, שם נמצאים מקומות הלינה הזולים בעיקר, אנשי העסקים ואוכלוסיית המטיילים הבוגרת מעדיפה בדרך כלל את המלונות היוקרתיים הנמצאים במרחקי נסיעה והליכה מהמיין בזאר.

מומלץ מאוד להגיע ולקחת חדר בו במקום ולא להזמין מראש, במיין בזאר יש עשרות מקומות לינה ואין סיכוי שלא תשיגו אף לא מקום אחד, התחלופה שם היא משהו לא רגיל וכל יום מתפנים מאות חדרים על ידי מטיילים ותרמילאים אשר ממשיכים בטיולם אל עבר היעד הבא.

המיין בזאר - חוויה בלתי רגילה

אחת מהחוויות היפות הקסומות והיפות ביותר בניו דלהי זה בלי שום ספק המיין בזאר שנחשב לאטרקציה המרכזית, זהו רחוב ארוך - סוג של שוק שבו ניתן לעשות קניות וליהנות מהתרבות ההודית האמיתית, מומלץ מאוד לצאת לטיול בשעות הבוקר המוקדמות וכמובן שגם בשעות הערב כאשר השמש יורדת על אזור דלהי, המחירים בניו דלהי במיין בזאר הם זולים במיוחד ואתם תוכלו למצוא שם את כל שתבקשו, מומלץ מאוד וכדאי בחום.

נסיעה מדלהי ליעדים נוספים בהודו

עם יש דבר שבגלל מרבית מהאנשים והמטיילים מגיעים לניו דלהי זה בגלל שזהו ציר מרכזי להגיע ליעדים נוספים בהודו, בניו דלהי נמצא נמל התעופה הגדולה ביותר בתת היבשת וכמו כן מגוון רחב של צי רכבות ותחבורה ציבורית שתיקח אתכם לכל יעד שתחפצו על המפה, כגון: אגרה הנמצאת במרחק הנסיעה קצר יחסית של 4 שעות ועוד רבים וטובים.

אגרה


אחד מהאזורים עם לא המקום התיירותי ביותר שתוכלו למצוא על שטחה של תת היבשת ההודית, זוהי בלי שום ספק אגרה, לבטח אתה שואל את עצמך ממש ברגע זה, "מה יש לי לחפש באגרה..?" הרי בסופו של דבר מדבר בעוד עיר.

אז לא כך הדבר, אגרה זהו המקום בו תוכלו למצוא את הטאג' מאהל שכבודו במקומות מונח בזכות אחד משבעת פלאי עולם.
כמובן שיש לראות עוד הרבה דברים באגרה פרט לטאג' מאהל, אבל אין ספק ש 95% מאוכלוסיית התיירים ההודיים והחיצונים שמגיעים לאזור, מגיעים בשביל לחזות באחד מהדברים היפים בעולם.

מהו הטאג' מאהל?

זהו אחד מהמבנים שמאפיינים את הודו בצורה הטובה ביותר שיש, מדובר על קבר הקיסר המוגולי שה ג'האן בשביל להנציח את אהבתו לאשתו הפרסייה ארג'ומנד באנו בגום שכונתה בימים ההם מומתאז מהאל (פירוש בעברית גברת הארמון)
הכניסה לטאג' מהאל נכון להיום עולה כ 750 רופי לתייר המגיעים מחוץ הודו, וכ 50 רופי לתושב הודו ואפשר להבין גם למה זה כך.

הסיור שבטאג' מהאל אורך בממוצע כשעתיים עד שלוש, כאשר אפשר להתרשם מהבנייה הארכיטקטורות שבמקום, הגנים, המזרקה המרכזית ופשוט מקום שליו ורגוע באמצע הבלגאן הסואן של הודו.

למידע נוסף אודות הטאג' מהאל באתר ויקפדיה לחץ כאן
לאתר הרשמי של הטאג' מהאל לחץ כאן




ההגעה לאגרה

אל תיבהלו ראשית כל שתגיעו לאגרה, עקרונית המקום אינו מחבב ומקבל בברכה את פניו של התייר, סביר להניח שזה בגלל שתושבי המקום רגילים כבר שנים לראות פרצופי תיירים ברחובות.

ההגעה לגרה במרבית המקרים מתבצעת מניו דלהי בירת הודו, כאשר אלו המגיעים מהדרום יכולים לוותר על ההגעה לדלהי, מדובר אך ורק על אלו שנמצאים ממרכז הודו וצפונה.

אפשרויות ההגעה לאגרה הם נרחבות, כאשר יש תחבורה ציבורית של אוטובוסים ומוניות לאלו שרוצים את הפרטיות, כמובן שאפשרי להגיע לאגרה בעזרת רכבת וכמובן שאפשרי ליהנות גם מנסיעה ברכב שכור שאותו ניתן לקבלת בדלהי - פחות מומלץ לאלו שאינם נסעו בעבר בהודו, הנהיגה שם זה דבר שיכול להיות מסוכן ואפילו מאוד.

ורנאסי


אחד מיעדי התיירות היפים ביותר והמזוהים ביותר עם תת היבשת ההודית זו בלי שום ספק וראנסי, שנחשבת לאחת מהערים החשוכות ביותר (מטאפורה) שתוכלו לפגוש בכל הטיול בהודו.

לוראנסי מגוון רחב של שמות, החל מהשמות המזוהים איתה שהם בנארס וקאשי ועד השמות והמשפטים, כגון: העיר שהחיים נולדים ונקברים בו זמנית וכדומה.

חשוב מאוד לציין שוראנסי ממוקמת במחוז אוטר פראדש הנמצא באזור מזרח הודו, אחד מהסמלים המוכרים ביותר של זהו נהר הגנגס שנחשב לאחד מהנהרות הקדושים ביותר לדת ההינדואיזם.

וראנסי על קצה המזלג

וראנסי תמיד היתה עיר קדושה בעבור ההודים, כאשר על פי האמונה העיר עצמה נוסדה על ידי האל "שיווה", מאז ומעולם ניתן לראות מספר מאפיינים בולטים בעיר שמייחדים אותה, והם:

·         רחצה בנהר הגאנגס שנחשב לקדוש.
·         טקסי פוג'ה שנערכים על גדות הגנגס
·         שריפת גופות על גדות הגנגס על פי המצווה והדת ההודית.
ניתן לראות בדרך כלל שהעיר עצמה ישנם הרבה מבוגרים המגיעים לחיות בה רגע לפני שהם מסיימם את חייהם, על פי האמונה ישנם הטבות רבות ומזל לאלו שגופתם נשרפת ונזרקת לגנגס.

אחד מהמאפיינים הנוספים שבלי שום ספק מאפיינים את העיר זה המוזיקה, כאשר בעיר ישנם בתי ספר רבים למוסיקה שבהם ניתן לנגן וללמוד הכיצד לנגן על כלי נגינה הודים, כמובן שמדי ערב ניתן ליהנות מהופעות המתקיימות באזור

למידע נוסף אודות וראנסי באתר ויקפדיה לחץ כאן!

free counters